NOx SENZOR IN LUČKA ZA MOTOR
Senzor katerega napaka je pogosto vzrok marsikatere lučke za motor je primarno namenjen zaznavi NOx nivojev v izpuhu. Senzorika katero v večini za BMW izdeluje Continental, zaznava nivoje škodljivih izpustov, motorna elektronika pa na podlagi tega podatka prilagaja mešanico bencina in zraka ter meri kvaliteto katalizatorja.
RAZLIKA O2 (Lambda) IN NOx
Bistvena razlika med Lambda senzorjem in NOx senzorjem je ta, da lambda meri odvečno količino zraka v izpuhu oz. manjko tega, NOx pa delce kateri pridejo skozi katalizator. Lambda s svojim podatkom meri efektivno izgorevanje, NOx pa kontrolira da katalizator opravlja svojo nalogo. Motor z notranjim izgorevanjem se v idealnih primerih drži mešanice 14,7 (enote zraka/enote bencina) in v primeru da ta mešanica hudo odstopa lahko pride do poškodovanja ostalih vitalnih delov vozila.
Seveda temu ni tako preprosto, to je le teoretika ki v praksi redko drži saj različni proizvajalci različno nastavljajo svoja vozila, mešanica drži le v ciklusu umirjene vožnje.
V primeru da zaradi okvare na Lambda sondi pride do okvare katalizatorja, bo NOx senzor le to zaznal, morda celo javil napako na senzorju.
KAM JE VGRAJEN?
NOx senzor je po večini vgrajen v motorje z bencinskim direktnim vbrizgom, kljub NOx senzorju pa so še vedno prisotne tudi Lambda sonde (O2) katerih naloga je primarno meriti zmes bencin/zrak. NOx zahteva za svojo operacijo tudi malce drugačne katalizatorje, katalizatorje ki so zmožni tudi shranjevati NOx za regeneracijski cikel.
Slaba stran crknjenega NOx senzorja je predvsem povišana poraba goriva v načinu vožnje z delno obremenitvijo. Prihaja tudi od 12-20% razlik pri porabi goriva.
POPRAVILO?
Vsekakor je senzoriko vozila potrebno zamenjati, saj bo s tem zagotovljeno tudi pravilno delovanje samega vozila. Samo brezhibno vozilo je varno in zanesljivo, s popravilom pa preprečimo tudi poškodbe na motorju samem, katalizatorju, …
Imate napako za NOx senzor?
Kljub očitni napaki pri diagnostičnemu pregledu vozila, ni nujno da napaka tiči v pokvarjenem senzorju. Napaka lahko leži že v sistemu vbrizga goriva ali okvari na lambda sondi. Vozilo javi napako tam kjer jo zazna.
Napake na sistemu vbrizga diagnosticiramo, preverite stran “Diagnostika vozil BMW / MINI”
MENJAVA MOTORJA V DRUGO ŠASIJO
V kolikor gre za projektno vozilo ali menjavo motorja, lahko NOx senzor v celoti izklopimo v motorni elektroniki, s tem bo vozilo delovalo v načinu da ne poškoduje motorja. O izklopu NOx senzorja iz motorne elektronike lahko;
Preverite stran “ECU Modifikacije”