BMW N47/N57 Sesalni kanali, sesalni kolektor in EGR

N47 / N57 SESALNI SISTEM

Sesalni kanali, EGR ventil in sesalni kolektor

V zadnjem času opažamo vse večji problem lastnikov (predvsem tistih ki vozila uporabljajo za krajše relacijske vožnje) da prihaja do vse večjih težav ki izhajajo iz mašenja sesalnih kanalov glave motorja, sesalnega kolektorja in EGR ventila.

BMW N47
BMW N47 Motor

SIMPTOMI IN POSLEDICA TEŽAV Z MAŠENJEM SESALNEGA SISTEMA

Do težav so podvržena vsa dizelsko gnana vozila BMW, ki dosegajo EURO5 ali EURO6 norme. Težave so predvsem vidne s težavami na;

  • EGR ventilu
  • Loputami v sesalnem kolektorju
BMW N47 KOLEKTOR
BMW N47 SESALNI KOLEKTOR

Sami simptomi pa so vidni med uporabo vozilo in se odražajo pri;

  • Zmanjšani moči motorja
  • Moč motorja varira
  • Vozilo ima bolj “grob” prosti tek
  • Vozilu niha moč motorja
  • Nenaravna premica navora med pospeševanjem
  • Ugašanje vozila na ob ustavljanju na mesto
  • Nihanje prostega teka
  • Variranje polnilnega tlaka (vozilo javlja drivetrain napako)
  • Variranje pretoka zraka
  • Višja poraba goriva
  • Lučka za motor
N57 SESALNI KOLEKTOR

ZAKAJ PRIDE DO TEŽAV Z EGR VENTILOM?

Vsa vozila EURO5 in EURO6 (tudi EURO4, vendar tam težava ni tako pogosto prisotna) so opremljena (dizelski agregati predvsem) z EGR ventilom. Naloga tega je predvsem da preusmeri določen procent izpušnih plinov nazaj v motor in s tem zmanjša izpuste na izpušnem delu vašega avtomobila.

Poleg tega, se izpuh potem še prečisti preko DPF filtra. S tem se izboljša izkoristek motorja (v cilindru ponovno izgori tudi neizgoren del goriv) ter zmanjša izpust.

BMW EGR
EGR SISTEM DIAGRAM

Do težav pride predvsem ko se vozilo uporablja za krajše relacije, več voženj ob katerih vozilo ne doseže delovnega območja temperature itd. Kot je verjetno do sedaj že jasno, EGR ventil na N47 in N57 preusmerja izpuh (saje, itd) nazaj v motor.

Ob samem delovanju motorja v “mestnem režimu” je EGR ventil krmiljen bolj dinamično in spušča večji procent izpuha nazaj v motor, da bi prišlo do manjšega onesnaženja okolja. Ob hladnem zagonu vozila so plini precej zasajeni saj je povečan vbrizg goriv da bi se vozilo prej segrelo na delovno temperaturo in nižje temperature cilindra motorja.

Te saje in ostanek izpuha se potem ustavi v samem sesalnem sistemu vozila. Predvideno je da naj bi se ti ostanki med daljšo vožnjo “izplinili” iz motorja vozila vendar temu v večini primerov ni tako. Bodisi gre za uporabo vozila kjer se le ta ugasne še hladen oz. se ga uporablja za krajše relacijske vožnje po mestu.

Saje so ob vstopu v EGR hladilnik ohladijo kjer spremenijo stanje iz “plinastega” v trde delce in se oprimejo sten EGR hladilnika, sesalnega kolektorja in sesalnih kanalov na glavi.

Posledično pride tudi do odpovedi sesalnih loputk saj se le te ne morejo več prosto odpirati in zapirati, pogosto pa se ob odpovedi tudi odlomi vodilo loputk na motorju ki jih odpira ter zapira.

Težava z EGR ventili in težave v sesalnem sistemu pogosto vodijo do;

  • Ustavitve regeneracije DPF filtra
  • Zamašitev DPF filtra
  • Odpoved EGR hladilnika in puščanje
  • Odpoved turbopolnilnika
  • Puščanje tesnilk sesalnega kolektorja

 

REŠEVANJE TEŽAV V ZRAČNEM SISTEMU N47 / N57

Odprava težav na EGR, sesalnem in tlačnem sistemu se opravlja s preventivnimi pregledi ob rednem vzdrževanju Vašega vozila ter kurativno z;

  • Dekarbonizacijo motorja
  • Čiščenjem komponent v sistemu
  • Peskanjem sesalnih kanalov

Glede na obseg težave trenutno prihaja tudi do vpoklicov vozil ki so podvrženi tudi odpovedi EGR hladilnika. V kolikor ima Vaše vozilo vpoklic lahko preverite tudi pri nas glede na VIN številko vozila – KONTAKTIRAJTE NAS.

Za daljšo življensko dobo vaših vozil, priporočamo redno vožnjo na daljše relacijske vožnje ter preventivno vzdrževanje ključnih komponent.

Opravljamo vse servisne ter zgoraj naštete storitve za BMW N47 in N57 motorje.

 

 

 

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja