POGONSKA VERIGA N47
V zadnjih letih je narasel trend menjav pogonske verige na vozilih z vgrajenim N47 motorjem. Gre za vse serije z dvolitrškim motorjem izdelane po cca 2007. Gre za motorje ki so bili vgrajeni v E in F serije vozil. Podoben pojav beležimo tudi pri N57 motorjih.
Da bi z N generacijo motorjev zagotovili mirnejši tek motorja, so pri BMWju prestavili pogonsko verigo oz. ketno v zadnji del motornega sklopa torej na strani menjalnika. Z manjšo nevzmeteno maso so tako pridobili mirnejši tek vozila in boljšo ekonomičnost ter izkoristek. Seveda vsi faktorji skupaj vplivajo tudi na večjo obrabo vseh zobniških prenosov in ketne same.
KAJ POVZROČA POVEČANO OBRABO?
Predvsem obrabi oz. raztegovanju ketne kljubujejo predolgi servisni intervali. Vozila niso več zasnovana za 10 letno delo temveč za obdobje 5-6 let kjer pa se oglašuje nizke stroške vzdrževanja na podlagi predolgega servisnega intervala oz. 30.000km.
Olje katero se uporablja več kot 18-20.000km nima nikakor istih mazalnih sposobnosti kot ima le te novo olje. S tem razlogom tudi našim strankam svetujemo servisni interval na 15-18.000km saj s tem zagotovimo ustrezne mazalne sposobosti.
Z neustreznim mazanjem, pride seveda tudi do neustreznega mazanja na materialih, posledično tudi do raztegovanja ketne in deformacije materiala oz. odtrganja ketne posledično.
START-STOP IN BLAGINjA NARAVE
Seveda da bi vaše vozilo bilo še bolj varčno in ekološko zeleno, je tukaj še START-STOP sistem kateri poskrbi da olju naredimo veliko uslugo. Po daljši relacijski vožnji, vozilo na semaforju ugasne. Takrat seveda olje tiči v turbo-polnilniku kateri olje pregreje. To olje vozimo še do naslednjega servisa.
PREVENTIVA ALI KURATIVA
BMW ponuja za nova vozila kulančno obdobje 5 let ali 100.000km kjer nosite delni strošek pri menjavi seta ketne. Ker gre pri večini vozil za poseg med 150-200.000km je seveda kulančnih popravil zelo malo.
Sami priporočamo preventivno menjavo verige nekje do 200.000km s tem zagotovimo osnovne stroške popravila, brez dodatnih ki nastanejo ob odtrganju verige.
SIMPTOMI?
Simptomi raztega verige so žvenketanje v zadnjem delu motorja, najbolj slišno ob hladnem motorju. Razteg verige oz. ketne je možno tudi pomeriti s posebnim orodjem.
MENJAVA
V sklopu naših servisnih storitev, izvajamo tudi preventivno menjavo pogonske verige; približen strošek menjave pogonske verige si poglejte v našem servisnem predelu strani.
Ob posegu z vozila odstranimo injektorje, skupen vod goriva, oljno kad, pokrov ventilov, menjalnik in pogon (xDrive). Motor zaklenemo v fazo, odstranimo pokrov verige, napenjalec ketne, odstranimo zobnik odmične gredi, zobnik visokotlačne črpalke in zobnik oljne črpalke.
Namestimo vse nove zobnike, vse nove verige in vozilo nazaj sestavimo. Pri tem pazimo da je vse zategnjeno po specifikacijah tovarne.
KOSOVNI SEZNAM
Za razliko od nekaterih, sami menjamo vsa tesnila in popoln set pogonske verige oz. ketne. Kosovni seznam zajema;
- Tesnilo pokrova ventilov
- Tesnila injektorjev
- Tesnilo oljne kadi
- Veriga odmičnih gredi
- Veriga visokotlačne črpalke in glavne gredi
- Veriga oljne črpalke
- Vijak zobnika visokotlačne črpake
- Vodila verig
- Napenjalec verig
- Zobnik odmične gredi
- Zobnik visokotlačne črpalke
Za poseg smo razvili svojo metodo menjave, motorja ne jemljemo ven iz vozila. Za več informacij nas kontaktirajte naš e-mail oz. preko našega kontaktnega obrazca.